Outsourcovanie rôznych služieb sa pomaly stáva bežnou súčasťou podnikania, od IT-služieb, až po administratívne úkony. Na jednej strane dokáže pomôcť malým firmám, ktoré nemajú kapacitu, čas alebo financie (častokrát všetko dokopy) na to, aby vykonávali vedľajšie činnosti spoločnosti a ak ide o väčšie, zabehnuté firmy, tým outsourcovanie dokáže pomôcť napríklad z hľadiska efektivity práce. Nech už nad touto službou rozmýšľate z pozície malej alebo veľkej firmy, poradíme vám, ako si vybrať správneho partnera.
Definujte svoje ciele
Znie to síce jednoducho, no niekedy hneď na tomto prvom bode stroskotá akýkoľvek náznak spolupráce. Definícia cieľov a očakávaní z vašej strany by mala byť preto čo najpresnejšia. Čím konkrétnejšie dokážete úlohy popísať, tým lepšie pre vášho partnera. Následne by vám mal podľa zadania navrhnúť službu na mieru vašich potrieb, buď vo forme komplexného balíka alebo čiastkových úloh.
Na jednej vlne
Tak, ako v bežnom živote, aj v tom pracovnom je vždy lepšie, keď si s druhou stranou sadnete. Pri outsourcovaní to je dôležité najmä preto, lebo budete často v kontakte. Aj keď s partnerom nebudete fyzicky sedieť za jedným stolom v kancelárii, vzájomné porozumenie, podobná firemná kultúra či hodnoty sú to, čo zjednodušuje komunikáciu. Najideálnejšie samozrejme je, keď sa dostanete na takú úroveň, kedy budete mať pocit, že váš partner je vašim externým oddelením.
Partner = profesionál
Každý chce pre svoju firmu to najlepšie, v tomto prípade to znamená partner, ktorý je vo svojom odbore profesionál. Okrem toho by mal samozrejme rozumieť vašej spoločnosti, jej produktu a mať za sebou pár výziev a úspechov. Nebojte sa preto vypýtať referencie či štúdie, ktoré vám uľahčia rozhodovanie. Z tohto pohľadu sa môže zdať, že tie najväčšie spoločnosti musia mať aj najlepšie skúsenosti, no nie každej firme môže spolupráca s takýmto typom partnera vyhovovať. Veľká firma musí mať aj veľké množstvo klientov, čiže nikdy vám nebude vedieť poskytnúť dostatočnú intimitu a pocit, že skutočne je súčasťou vašej spoločnosti. Menší partner bude flexibilnejší a naklonený bližšiemu pracovnému vzťahu.
Dostupnosť
S partnerom síce nemusíte byť nevyhnutne v kontakte každý deň, no jeho dostupnosť je predsa len výhodou. Nemusí ísť iba o fyzickú vzdialenosť, ale aj o maličkosti ako dvíhanie telefónov, rýchlosť odpovede na emaily a podobne.
Bezpečnosť
Pri outsourcovaní sa často pracuje s citlivými dokumentmi. Pri niektorých procesoch sa k ním dostáva hneď niekoľko ľudí, prípadne tretích strán, preto by ste sa mali zaujímať aj o bezpečnosť práce s týmito dokumentami. Certifikované procesy sú základom digitálnej bezpečnosti.