V posledných dvoch mesiacoch, ovplyvnených globálnou pandémiou, mnohí predajcovia a majitelia e-shopov riešili problémy s nestabilnou, alebo nedostupnou dopravou tovaru (ak dovážajú tovar zo vzdialených krajín), čím sa mnohé produkty, materiály pre výrobu a tovary stali pre klientov nedostupnými. Zmeny na globálnych trhoch ich prinútili hľadať dodávateľov vo svojom blízkom okolí a hľadať také spôsoby dopravy, ktoré neohrozí ani opakujúca sa pandémia.
Optimalizácia nákladov na dopravu a logistiku
Logistika je pre majiteľov e-shopov nesmierne dôležitá. Rýchle doručenie objednávok zákazníkom a konečná cena dopravy sú rozhodujúce pri online nákupoch a ovplyvňujú ekonomiku každého e-shopu. Majiteľov e-shopov však okrem rýchlosti zaujíma aj cena dopravy, ktorá vstupuje do nákladov na doručenie objednávok a má vplyv na ziskovosť e-shopu. Ak sa e-shop zameriava na zahraničné trhy ako je Rakúsko, Nemecko, alebo Česká republika, náklady na dopravu sú výrazne vyššie ako na Slovensku. Spoločnosti, ktoré zabezpečujú fulfillmentové služby majú kontrakty s globálnymi, aj lokálnymi doručovateľskými spoločnosťami a dokážu výrazne znížiť náklady na doručenie objednávok a to aj s garanciou rýchlosti a kvality doručenia.
Strategická poloha skladov
Poloha skladu, odkiaľ sa tovar distribuuje, ovplyvňuje náklady na logistiku tovaru, ale aj konečnú cenu doručenia objednávky. Z hľadiska lokality umiestnenia skladov zohráva úlohu aj ich vzdialenosť od európskych logistických prepravných centier ako je Viedeň a Budapešť a to najmä pre e-shopy, ktoré sa zameriavajú na obsluhu DACH regiónu a okolitých trhov. Pri veľkom množstve objednávok a skladových položiek je na mieste zvážiť investície do vlastných skladov, alebo využitie kapacít externých skladov. Skladovanie tovaru a manipulácia s ním si vyžaduje technologicky vyspelé zázemie a teda aj vyššie investície. Preto mnoho manažérov e-shopov využíva externé veľkokapacitné sklady. Motiváciou sú úspory investícií a variabilné náklady na skladovanie – platia len za reálne uskladnený tovar a položky.
Rakúsko ako cieľová destinácia
Rakúsky trh je pre slovenské e-shopy veľmi zaujímavý. Nielen veľkosťou, ale aj dostupnosťou. V roku 2018 dosiahol elektronický obchod v Rakúsku obrat 7,3 miliárd Eur, čo predstavuje 4,3% maloobchodného predaja v krajine. Ruka v ruke s veľkou obľubou online nakupovania je predpoklad, že udalosti posledných mesiacov tento podiel výrazne zvýšia. Navyše, takmer 55% obratu online nákupov naši susedia míňajú v zahraničných e-shopoch. Potenciál trhu je preto pre slovenské e-shopy veľmi zaujímavý.
Doručenie nasledujúci deň a výhodné ceny dopravy
Plány expandovať na rakúsky trh si vyžadujú spoľahlivého partnera na logistiku. Takého, ktorý dokáže zabezpečiť cenovo dostupné, spoľahlivé a rýchle doručenie objednávok a zároveň dokáže optimalizovať náklady na doručenie zásielok. Ak premýšľate o využití fulfilmentových služieb pre rakúsky trh, práve cena a čas doručenia objednávok zohrávajú veľkú rolu pri zabezpečení bezproblémového fungovania e-shopu. Swiss Point má uzavreté dohody nielen s overenými lokálnymi cezhraničnými doručovateľmi, ale aj s lokálnymi rakúskymi doručovateľmi. Vďaka týmto dohodám môže Swiss Point ponúknuť aj lokálnym e-shopom dobu doručenia objednávok v rámci takmer celého Rakúska už do 24 hodín, samozrejme aj s možnosťou dobierky. Náklady na doručenie objednávok závisia od regiónu a charakteru či rozmerov tovaru, no cena doručenia sa približuje cene doručenia v rámci Slovenska, dokonca v niektorých prípadoch môže byť na úrovni doručovania v rámci Slovenska.
Pomôžeme aj vášmu biznisu rásť. Pre individuálne ponuky a kalkulácie nás kontaktujte na hello@swiss-point.eu.