Oplatí sa investovať do vlastného skladu pre váš eshop?

[vc_row css=”.vc_custom_1489326743260{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1557136338566{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 20px !important;}”]Dostali ste sa do fázy, kedy už nestíhate obsluhovať váš eshop, vybavovať objednávky, a teraz rozmýšľate nad tým, či si nájsť vlastný sklad alebo situáciu vyriešiť inak. Obe možnosti majú svoje pozitíva a negatíva. Pri výbere je však potrebné zohľadňovať faktory ako typ produktu, objem ponuky či predpokladaný rast firmy. To, čo vyhovuje jednej firme zase nemusí sedieť druhej a správne riešenie závisí na požiadavkách a špecifických potrebách jednotlivej spoločnosti.[/vc_column_text][vc_column_text]Každý eshop má v podstate na výber z dvoch možností- buď si objednávky, sklady, reklamácie a ostatné náležitosti online predaja bude manažovať sám, pomocou vlastných zamestnancov a techniky vo firemnom sklade, alebo toto celé prenesie na svojho fulfillment partnera, ktorý mu poskytne svojich zamestnancov, priestory a vybavenie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1489326609343{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text]

Vlastný manažment

Zrejme najdôležitejším faktorom, prečo sa online business rozhodne plniť objednávky interne, je prehľad. Všetky procesy prebiehajú v rámci jednej spoločnosti, preto sa môže kontrola javiť ako jednoduchšia a práca prehľadnejšia. Na tento typ riadenia sa zväčša spoliehajú globálne spoločnosti so zabehnutým systémom a skúseným manažmentom, no častokrát to podobne riešia aj menšie firmy s neštandardnou ponukou, ktorých produkty môžu byť napríklad náchylné na poškodenie alebo ide o unikátny typ zásielok.

Aj keď to na prvý pohľad vyzerá ako jednoduchšia cesta, nesmieme zabúdať na všetky náležitosti, ktoré vlastný sklad predstavuje. Nie je to len o priestore, ale aj o vybavení, zamestnancoch, efektivite a čase. Vybavovanie objednávok si vyžaduje pozornosť a dôraz na detaily.[/vc_column_text][vc_column_text]

Fulfillmentový partner

Do rúk partnera sa zverujú najmä podniky, ktoré nezvládajú manažovať svoj e-commerce interne a vyžadujú vysokú úroveň profesionality. Môže ísť práve o spoločnosti, ktoré vyrástli veľmi rýchlo a v rámci firmy nedokážu efektívne riadiť zásielky. Chýba im buď pracovná sila, priestory alebo čas, prípadne kombinácia viacerých elementov. V partnerovi hľadajú experta so zabehnutým systémom vybavovania objednávok, ktorí okrem času dokáže ušetriť aj peniaze.

Dôležitým benefitom v prípade mnohých online obchodov je práve partnerov sklad, ktorý firmu odbremení od súvisiacich nákladov, ktoré nekončia pri samotnom priestore. Veľkou výhodou je samozrejme a flexibilita a prispôsobenie služieb na mieru produktu a s ním spojenými službami.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Ako si vybrať vhodné riešenie?

Ešte predtým, ako sa rozhodnete, či pôjdete do vybavovania objednávok v rámci vlastnej firmy, alebo sa obrátite na fulfillment partnera, mali by ste si zodpovedať niekoľko otázok.[/vc_column_text][vc_column_text]

Aký typ produktov predávate a aký je celkový počet položiek?

Je rozdiel, či predávate desiatky alebo tisíce rôznych produktov, pretože náklady na skladovanie sa počítajú podľa položky. Iné to je v prípade, že je vaše portfólio síce obsiahle, ale ide o rýchloobrátkový tovar, pri ktorom cena za skladovanie až tak nezaváži.

Odkiaľ produkty odosielate?

Čím bližšie sa dokážete ku zákazníkovi dostať, tým lepšie. Ak je napríklad expresné dodanie pre vás prioritou, zohľadňovať by ste mali aj lokalitu skladov, odkiaľ sa produkty odosielajú. Strategická poloha a s ňou súvisiace včasné doručenie tovaru, sa totiž dokáže postarať o spokojnosť zákazníkov. Až 80% zákazníkov si vyberá eshop aj podľa toho, ako rýchlo je schopný objednávku doručiť.

Rast firmy

Dôležité je tiež brať do úvahy vaše krátkodobé a dlhodobé plány. Ako často plánujete tovar obmieňať a aké sú vaše plány v rámci predajného rastu. Plánujete portfólio rozširovať alebo skôr zužovať? Firma, ktorá sa nachádza v dynamickej fáze rýchleho rastu ocení spoľahlivosť a flexibilitu partnera. Pomôže vám aj v prípade, že plánujete expandovať na zahraničné trhy, alebo naopak, potrebujete pomoc s vašimi dodávateľmi zo zahraničia. Takto si môžete byť istí, že vám rast firmy neprerastie cez hlavu a vy sa môžete sústrediť na rozvoj spoločnosti.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]