[vc_row css=”.vc_custom_1489326743260{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1556613890883{margin-bottom: 0px !important;padding-bottom: 20px !important;}”]Zatiaľ čo pred 10 rokmi bol eshop považovaný za rozdielový prvok rastu a zviditeľnenia rôznych typov podnikov, dnes je štandardnou a neodmysliteľnou časťou podnikania.
Už dávno nestačí iba vytvoriť stránku s objednávkovým formulárom a čakať na návaly zákazníkov, každý eshop musí urobiť omnoho viac, aby svojich potenciálnych klientov presvedčil o tom, že on je tou správnou destináciou na nákup.[/vc_column_text][vc_column_text]Technológie, saturovaný trh aj obrovská konkurencia, nám- spotrebiteľom poskytujú slobodu nielen vo výbere produktu, ale aj e-shopu, odkiaľ nakúpime. Každý online podnik musí jednoducho o zákazníkov bojovať rôznymi nástrojmi, ktoré ponúknu benefity navyše. Medzi tie patrí napríklad expresne rýchle doručenie, členské zľavy alebo 24-hodinový zákaznícky servis.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1489326560290{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_column_text]
Zákazník hľadá vo vašom eshope výhody
Zákazník, ktorý si môže ten istý produkt kúpiť u troch-štyroch rôznych predajcov v približne rovnakej cene, začne hľadať výhody, ktoré mu dokáže konkrétny eshop ponúknuť. Pokiaľ nakupuje v zhone, určite si zvolí ten s najrýchlejším doručením. Situácií a od nich odvíjajúcich sa preferencií je mnoho, preto musí každý podnik využívať tieto nástroje efektívne.
[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1556614314224{margin-top: 30px !important;}”]
Servis okolo objednávky je stále dôležitý
Zatiaľ čo významné slovo má marketing a komunikácia, rovnako dôležitou súčasťou je aj samotný servis okolo objednávky a doručenia.
Až 80% zákazníkov sa vyberie eshop podľa rýchlosti doručenia a až 67% zákazníkov si ešte pred nákupom skontroluje reklamačné podmienky (link na predchádzajúci článok– Kľúčové faktory ovplyvňujúce online nákupy). Tieto dva faktory patria jednoducho k tým najdôležitejším a pre zákazníka predstavujú významný rozhodovací faktor. Preto je dôležité k nim pristupovať citlivo a zákazníkovi konzistentne ponúknuť pozitívnu nákupnú skúsenosť.
Dodaním to však nekončí, 38% nakupujúcich neurobí opakovaný nákup v prípade, že nebudú so dodaním spokojní. Akými krokmi môže každý eshop zabezpečiť perfektný servis, ktorý nových aj starých zákazníkov presvedčí o tom, že je ideálnou destináciou na nákup? Vašou tajnou zbraňou sa môže stať práve fulfillment objednávok treťou stranou, akou je napríklad aj Swiss Point Fulfillment. S čím všetkým vám vie pomôcť?[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1556614302834{margin-top: 30px !important;}”]
Spracovanie objednávok a inventár
Aby ste mohli čo najefektívnejšie odštartovať objednávkový proces, musíte mať poriadok v inventári. Sledovanie jeho stavu je kritickým faktorom, ktorým predídete nespokojnosti, práve preto by mal byť prepojený so samotným eshopom.
Druhým rozhodujúcim faktorom je samotné skladovanie produktov a ich organizácia. Nielenže by mali byť všetky produkty uskladnené na bezpečnom mieste, musia byť správne kategorizované. Len organizácia vo všetkých štádiách spracúvania objednávok dokáže zabezpečiť úspešnosť ďalších krokov. Vyzdvihnutie produktu, balenie, označenie a následne zaradenie do dodacieho procesu tak prebehnú hladko.
Využiť môžete aj momentálne populárnu metódu dropshipping. Pri tomto type doručovania zásielok v podstate nikdy neprichádza predajca do kontaktu s tovarom, ktorý ponúka. Ten je doručený priamo do skladu jeho partnerov, ktorí sa už postarajú o kategorizáciu, inventár a následné vybavovanie objednávok. Týmto spôsobom sa vzdávate poriadneho bremena.
Lokalita samotného skladu spraví takisto významný rozdiel. Nejde len o blízkosť ku konečnému zákazníkovi, ale aj strategická poloha z hľadiska poplatkov za dodanie. Váš partner má určite k dispozícii niekoľko lokalít, z ktorých si budete môcť vybrať tú ideálnu pre váš eshop aj cieľovú skupinu.[/vc_column_text][vc_column_text css=”.vc_custom_1556614337975{margin-top: 30px !important;}”]
Spracovanie reklamácií a vrátania tovaru
Nech už sa zákazník rozhodne pre vrátanie alebo reklamáciu z akéhokoľvek dôvodu, čím jednoduchší bude pre nich tento proces, tým lepší obraz o vašom eshope budujete. O hladký priebeh tohto procesu sa takisto dokáže postarať váš partner, ktorý vybaví všetko od vyzdvihnutia až po vrátenie alebo výmenu tovaru.
Súčasťou tohto procesu zvykne byť aj zákaznícky servis, čo je pre eshopy ďalšou výhodou. Nemusíte riešiť nové pracovné miesto a náročnú pracovnú dobu na oddelení zákazníckeho servisu, a túto zodpovednosť necháte práve na partnera.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row css=”.vc_custom_1489326609343{margin-top: 0px !important;margin-bottom: 0px !important;padding-top: 0px !important;padding-bottom: 0px !important;}”][vc_column][vc_mad_images_lightbox images=”291,289,287,285″ onclick=”image” size=”165*120″ columns=”fx-cols-4″][/vc_column][/vc_row]